28 juli 2014

Sommardagar

Äntligen. Dagar som smälter ihop och inte går att hålla isär. Bara lilla familjen. Så sällan det är så. Det är så skönt att känna samhörigheten mellan familjemedlemmarna. Att bara få vara tillsammans.

Barnen har helt snöat in på Lövstabadet, så dit åker vi varje dag. Eftersom vattnet sinar i vår brunn och vi måste snåla med det tvättade vi håret i badet idag. Jag verkligen älskar att tvätta håret från bryggor. Idag dök jag från bryggan några gånger, hoppas såret förlåter mig. Men jag orkar inte tantsimma mer nu.

Andra dagliga inslag är frukost på trappan. Det spelar liksom ingen roll vad det är på tallriken, det är så oslagbart att sitta där i bara i sovkläderna, höra trädens sus och någon traktor i fjärran.

Så härligt att hitta semesterlugnet. Jag är annars ganska rastlös till min natur, men nu vet jag faktiskt inte vilken veckodag det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar