11 juli 2014

Händelserikt

Var på återbesök på sjukhuset idag. Glädjande besked! Eller, egentligen fick jag det besked jag väntade mig, men frånvaron av dåliga oväntade besked är ju fantastiskt bra. Jag är färdigbehandlad. Allt ska läka, sedan är det klart slut varulfstjut och jag behöver antagligen aldrig uppsöka gastrokliniken igen.

Tyvärr var läkaren jag träffade i mina ögon helt oproffsig. Först 30 min försenad, sedan rev han av mitt besök på fyra minuter (inklusive undersökning av ärret). Helt opedagogisk. Jag hann inte ställa några frågor, be om min journal eller fråga om min sjukskrivning.

I pendeln hem grät jag en skvätt. Av lättnad. Nu är det över. Även om allt inte riktigt är som förut. Men jag kommer inte att behöva ha ont, behöver inte oroa mig. Jag är så glad att jag gick till doktorn i tid och att skräpet är borta.

Hängde sedan med Pluttskrutten och Skorpan hela eftermiddagen och kvällen. (Lilla Räkan är bortrest så honom kan jag inte hänga med just nu. Han är tillbaka på söndag. Längtar.) Det blev en händelserik eftermiddag:

- Vi åt lunch på den lokala greken. Eftersom jag inte ville köpa lunchtallrikar för 95 kr till Pluttskrutten och Skorpan (de skulle orka typ en tredjedel) frågade jag den snälle servitören om vi kunde äta av salladsbuffén. Det fick vi, till det facila priset av 35 kr per portion. Så för 35 kr åt vi stora vita bönor i tomat, vitlökschampinjoner, majs, hummus, blandsallad, pitabröd, juice och kaffe och kakor. Typ min älsklingsrätt, haha.

Pluttskrutten och Skorpan invigde sina nya baddräkter i Tantobadet som är utbyggt. Kändes som att vara utomlands.

- Vi promenerade till Goodstore. Det är en så underbar affär. Eftersom jag har restriktioner och bara får bära något kilo i varje hand fick jag bara med mig typ en molekyl av allt jag ville handla. Har blivit så nyfiken av veganmat på sistone. Det är verkligen jättekul! Gjorde en (vegan) paj igår som var helt grym. Drömmer nu om en massa andra saker jag vill laga. Ikväll blir det marshmallows utan grissvålar. 

- På väg från badet mötte vi Amelia Adamo. 

Ursäkta detta låååånga inlägg. Jag tror det är ett sundhetstecken. Jag har lyft blicken litegrann. Jag är så tacksam.

PS Kan inte låta bli att ge er ett låttips till: The mexican med Babe Ruth. Fantastiskt bra. Kolla upp den! Har lyssnat säkert tio gånger på den idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar