18 september 2014

Resa. Tvätt. Och tvätt.

Koma sedan i måndags känns det som. Jag har verkligen ältat valresultatet, det hjälper ju inte ett dugg, ärligt talat. Jag funderar faktiskt på om jag ska ge lite av min fritid åt politiken igen. Så har jag iallafall försökt. 

Idag bokade jag förresten - ÄNTLIGEN - Lilla Räkans och min höstlovsresa. Jag har skjutit upp det och skjutit upp det, så det var väldigt skönt att det fanns biljetter och hotellrum och allt möjligt kvar. Jag berättar mer om resan när det är dags, men det är en sjysst blandning av chill och action, tror jag.

En av mina yngre manliga kollegor (han har flickvän men inga barn ännu) kom förbi mitt i bokandet och när jag sa vad vi skulle göra utbrast han "vilken bra mamma du är". När jag sa att jag blev glad för komplimangen och att jag inte alltid känner mig som en bra mamma med tanke på allt tjafsande det är med en tonåring och två förskolebarn och två (tror jag) egensinniga vuxna  rodnade han lite. Jätterart sagt var det iallafall.

Ikväll gjorde jag misstaget att boka tvättstugan. Jag gillar inte att mastodonttvätta på vardagskvällar. Jag gillar inte att göra det på helgerna heller, men på vardagar blir det alltid asstressigt eftersom det samtidigt ska fixas mat, ätas mat, läggas barn, förhöras läxor, plockas disk, gah. Dagens lyxproblem men så tänker jag.

Nu ska jag hänga och vika fyra IKEA-kassar tvätt. Det är verkligen sjukt mycket tvätt när vi är fem individer som spiller och tränar mycket. Wiho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar