9 augusti 2008

har ni fest eller?

Vi bor på en pytteliten gata. Jag hade aldrig hört talas om den innan jag flyttade hit, många taxichaufförer hittar den inte. Liten alltså.

Därför blev jag lite brydd i natt när ett gäng rednecks parkerade sin raggarbil utanför vårt port och hade fest i den. Det värsta var inte att de drog upp volymen på stereon så att det lät som att bilen stod i sovrummet utan att de spelade så himla kass musik. Turligt nog var det en granne som blev argare än jag för när jag öppnat badrumsfönstret och var på väg att klättra ut på gatan via stuprännan hördes en kortare ordväxling. Två minuter senare var här tyst och övergivet igen. Nästan så jag blev lite besviken, hade varit lite kul att få vara Arga Grannen för en gångs skull. Jag får sätta upp en sur lapp om luddfiltret i tvättstugan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar