24 augusti 2008

Kazakhstan greatest country in the world

Vi såg om filmen "Borat" i helgen. Vilken galen film det är! Faktiskt skrattade jag (ännu) mer nu när jag såg den andra gången; jag var mer beredd på att Sacha Baron Cohen trampar över alla gränser precis hela tiden. Modigt och sjukt kul!

Jag gissar att några av dem som Borat pratar med i filmen inte är helt nöjda med hur de framställs (t.ex. collegekillarna i husbilen som Borat super med, som säger att USA var bättre när det fanns slavar och slänger ur sig all möjlig smörja om kvinnor). Jag är inte heller helt säker på att Kazachstans regering fattade ironin i presentationen av landet.

En smått irriterande sak är att jag fått "Borat Kazakhstan National Anthem" på hjärnan. Skojigt nog har jag lyckats "plantera" den på lilla räkans pappa. Nyss hörde jag hur han nynnade "Kazakhstan number one exporter of potassium. Other countries have inferior potassium." inne i badrummet. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar