30 september 2008

Blocketlogik

Vi säljer just nu lilla räkans gamla tygblöjor på Blocket. Alldeles nyss ringde en presumtiv köpare. Vi hade följande snurriga samtal:

Jag: Blöjorna finns på Södermalm, var bor du?

Presumtiv kund: I Mariefred. Jag kan inte åka till Stockholm och hämta dem, jag har ju en bebis. Dessutom skulle en resa till Stockholm kosta 150 kr för mig. Men du kanske kan tänka dig en utflykt hit?

Jag: Jag är inte intresserad av att åka till Mariefred med tygblöjor. Dessutom har jag också en bebis.

Presumtiv kund: Vill du inte ha tygblöjorna till din bebis?

Jag: Nej. Det är därför vi säljer dem. Men du, vi kanske kan skicka blöjorna till dig?

Presumtiv kund: Jag har kollat, det skulle kosta 200 kr att skicka dem.

Jag: Är du fortfarande intresserad då?

Presumtiv kund: Betalar inte du frakten?

Jag: Nej.

Presumtiv kund: Nähä. Nej, då blir det ju lite dyrt. Fast jag har släktingar i Stockholm, men jag vet inte om de vill åka och hämta blöjor och åka hit med dem.

Jag: Nähä.

Tystnad.

Jag: Jag vill inte lägga ord i mun på dig, men om du inte kan åka hit och inte vill betala för frakten kanske du inte ska köpa våra tygblöjor.

Presumtiv kund: Nej.

Så, blöjorna finns kvar. Skynda fynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar