7 september 2008

this is the year

För de allra flesta, tror jag, finns det låtar som betyder mycket för dem. Eller som påminner om en skitjobbig tid. Jag har redan skrivit om You Oughta Know. Min separationslåt. Ganska många nyårsaftnar, då jag väntade på att mitt liv skulle ta fart, hade jag också Marit Bergmans This Is The Year som mantra. Så plötsligt, efter nyårsafton 2005/2006, blev det på något sätt The Year.

Se på mig nu. Här går jag och torkar snor och grötrester, byter blöjor och vadar fram i drivor av leksaker, precis som jag ville. Och jag är inte ens ironisk nu.

’Cause this is the year, this is the year it all will happen
It’s finally here, I have been waiting all my life
There’ll be no mistakes there’s just gonna be one big departure
This year I will do everything right, this year is mine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar