8 september 2008

nackdelar

Det finns många fördelar med amning. Massor. Men här är några nackdelar:

- amningsbehåar: skitfula, muggiga, töntiga. Blä blä blä. Är dessutom dötrött på att ha dem på mig dygnet runt. Morr.

- hårstrån: jag tappar galet mycket hår; det dyker upp hårstrån överallt - i diskmaskinen, i Pluttskruttens blöjor, i soffan, you name it. Dessutom har mitt enorma (nåja) hårsvall förvandlats till några stackars testar som smyger sig nerför nacken. (Dessutom är håret otvättat. Yikes.)

- amningsinlägg: jag hatar dem. de halkar hit och dit och ramlar ur när de inte borde, senast när jag var på jobbet och hälsade på.

- jag äter som en elefant*. Mat är alltid jättegott och kul och viktigt, men jag är trött på att det aldrig finns rester som jag kan äta till lunch (eftersom jag länsar faten varje kväll) och skäms över att jag käkar upp allting vi köper "till helgen" innan fredagen är slut.

Å andra sidan börjar jag bli lite stressad över att Pluttskrutten tycker potatismos och välling är intressantare än att amma. Fråga inte hur jag vill ha det egentligen för det vet jag inte.

* en elefanthona äter ungefär 100 kg mat om dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar