30 augusti 2009

ägg, nej tack!

Varje gång jag öppnar min mail blir jag jätteglad för det blinkar så fint av alla nya meddelanden. Och varje gång blir jag lite besviken, för 3/4 av dem är alltid meningslösa nyhetsbrev och uppmaningar att delta i olika lotterier. Jag vet inte varför jag får all den där smörjan.

Idag fick jag nog det mest missriktade mejlet i världshistorien. Det kom från företaget Clearblue. Rubriken var: "Gör din egen ägglossningskalender".

Såhär står det: "Välj mellan en gullig version som är så fin att du kan ha den på väggen eller en pedagogisk som är mer rakt på sak. Eller varför inte välja den romantiska versionen som ger dig kärleksfulla tips eller den hemliga som bara du kan tolka. Klicka dig fram dag för dag och se vad som händer under menstruationscykeln och när du har som störst chans att bli gravid."

Vad är det frågan om? En konspiration? Romantisk ägglossningskalender med kärleksfulla tips - jag får panik! Är de helt bakom flötet eller? Det sista jag vill ha eller göra just nu är en egen ägglossningskalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar