7 augusti 2009

tvära kast

Fast jag blev väckt av Pluttskruten klockan 6 hade jag fortfarande morgonrocken på mig klockan 10. Och hade med nöd och näppe hunnit äta frukost. När alla sedan plötsligt ville göra allting samtidigt (äta, klä på sig/inte klä på sig, vara i badrummet, gå ut/inte gå ut, leka osv.) var jag beredd att checka in ensam på något lyxigt SPA i cirka en vecka.

Nu, när Pluttskrutten sover middag tillsammans med sin pappa, Skorpan sover i sin korg och Lilla räkan är och badar med en kompis känner jag mig oändligt ensam och överflödig. Lägenheten är helt tyst. Ingen Pluttskrutt som slänger DVD-filmer och kastruller i golvet, ingen Liten räka som spelar Absolute Kids och rasslar med Lego. Det är nästan så att jag har lust att nypa Skorpan i tårna så hon skriker lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar