12 augusti 2009

syskonvagn

Jag vet inte riktigt varför, men jag har lite svårt att förlika mig med att jag numera knallar omkring med en syskonvagn. Vagnen är praktisk, lättkörd och smidig. Och ganska snygg. Plus att tjejerna gillar den. Så det är inte det.

Det är själva fenomenet syskonvagn tror jag. Man är liksom ännu mer synlig och i vägen än med en vanlig vagn. Plus att nästan alla jag ser med syskonvagn ser lite slafsiga ut. Då inser jag att jag också är en slafs. Lite urtvättad och skamfilad. Visst, jag skulle kunna dra på mig min fina skjortklänning och ett par pumps, men klänningen stramar över magen och får mitt wide ass att se ut som en ladugårdsdörr. Och pumpsen har blivit för små, hur gick det till?

Jag vet att detta är lyxproblem och gnäll på högsta nivå men jag tänker på det likafullt. Fast idag ropade en av kvarterens A-lagare "duktig mamma" efter mig där jag drog fram med syskonvagn, konsumkasse och paraply.

Tack snälla du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar