3 oktober 2009

IQ

Det sägs att man blir lite korkad av att amma. Jag har hittills inte trott på det ett dyft. Ända till alldeles nyss, då jag försökte förboka en taxi till oss.

Vi är fem individer i familjen som alla ska åka taxi tillsammans: Skorpan reser i ett babyskydd som vi tar med oss själva, Pluttskrutten i en bakåtvänd bilbarnstol som taxiföretaget tillhandahåller, Lilla räkan sitter helt vanligt med säkerhetsbälte och sedan är det Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa och så jag. Vi har med oss barnvagn till Skorpan, paraplysulky till Pluttskrutten, skötväska och bärsele. Det tog mig fyra telefonsamtal till taxibolaget innan jag lyckades boka en stor bil med en bilbarnstol och ange vid vilken tidpunkt vi vill bli hämtade och vart vi skall åka.

Vart har mitt skyhöga IQ tagit vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar