9 oktober 2009

yngling

Förra helgen försvann Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappas mobil. Turligt nog ringde en trevlig yngling* upp häromdagen och meddelade att han hittat den.

Utan att tänka efter så mycket köpte jag en flaska vin till ynglingen som tack för hjälpen. När jag var på väg att träffa honom slog det mig att alla människor faktiskt inte dricker alkohol. Efter att ha läst Svenska Dagbladets artikelserie om alkoholism (se bland annat här) har jag börjat fundera lite på i vilka sammanhang vi berusar oss och varför. Jag kunde ju faktiskt ha hittat på något annat. Men så rotat är det visst i mig.

Hursomhelst tog han emot flarran. Om han inte dricker vin får han väl ge det till sin mamma. Som troligen är i min ålder.

Haha! Yngling får man bara kalla ca 25åringar när man själv är ca 40 och äldre. Så jag får det. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar