24 november 2010

Dag 02 - Min första kärlek

Min första kärlek. Ganska lätt tema, tycker jag. Min första kärlek hette Ken och var min klasskamrat i första klass.

Vi var sex år gamla och planerade vår gemensamma framtid i detalj. Han skulle bli konsertviolinist och resa världen runt och spela för fulla hus och jag skulle hänga med. Om jag ville fick jag bli bäst i världen på blockflöjt sa han. Det fick mig att strävsamt fortsätta med blockflöjtslektionerna.

Vår kärlek fick ett abrupt slut eftersom vi flyttade. Strax innan flyttlasset gick kom Ken hem till mig och gav mig en chokladtomte i avskedspresent. När vi flyttat skickade han ett foto på sig själv och några frimärken från Japan till mig, eftersom han visste att jag samlade på frimärken.

Jag vet att han bor kvar i vår gamla hemstad. Om han är konsertviolinist vet jag inte. Jag blev å andra sidan inte blockflöjtsvirtuos heller. Och alla mina frimärken har jag gett bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar