28 november 2010

Dag 06 - Min dag

05:50 Pluttskrutten står vid min säng med tre gosedjur i famnen och förklarar att hon vill stiga upp. Det vill inte jag. Hon går motvilligt med på att krypa ner i min säng. Tjugo minuter senare kliver vi upp.

06:30 Skorpan vaknar. Pluttskrutten, Skorpan och jag äter frukost.

07:30 Lilla räkan kliver upp och får frukost. Jag tar en kopp kaffe till medan Pluttskrutten och Skorpan härjar i lägenheten. M ansluter.

09:15 Klär på Pluttskrutten och Skorpan och drar iväg med dem till plask och lek-lektionen. Det snöar. Härligt men lite bökigt med vagnen. På vägen till badet svär jag lite över alla spyor och nerkissade hissar vi alltid måste forcera på söndagsförmiddagarna. "Man ska ju kissa i toan!" säger Pluttskrutten förnärmat.

09:45 Norrtullsgatan stöter vi ihop med fina väninnan S, hennes kille och deras gullebebisar som jag inte träffat förut. Jag älskar när jag springer på folk så där, det händer så sällan.

12:30 Vi är hemma från simningen. Lunchar med Pluttskrutten och Skorpan. Lilla räkan och M är och bowlar. Lägger Pluttskrutten för middagssömn. Skorpan har sovit i vagnen och är nu helt ointresserad av middagsvila. Leker lite med Skorpan. Småstädar.

15:00 Alla hemma igen. Vi adventspyntar en stund. Sedan fikar vi. Grannpojken är med. Efter två lass kladdkaka mår jag lite konstigt.

18:00 Middag. Korv, böngryta, ris, oliver. Barnen skulle nog helst  bara äta oliver.

21:00 Alla barn är i säng. Jag är dödstrött. Nallar lite mer av kakan. Betalar några räkningar. Surfar lite. M kollar på amerikansk fotboll. 

22:30 Lägger mig. Funderar på några grejer jag borde fixat i helgen men så klart inte gjort. Hoppas på en stökfri natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar