25 april 2012

Ah, vad bra. Nu när jag outat att det mest blir trivialiteter framöver hittade jag en sån där bra lista med frågor (som jag älskar men inte är säker att det är så där jätteskoj att läsa) hos Fotbollsfrun, som i sin tur hittat den hos UnderbaraClara.

1. Vem är den absolut roligaste personen du vet?

Måste jag välja en? En vuxen? Svårt. Men Johan Glans är ju faktiskt väldigt rolig. Och Bossen i sina bästa stunder. Vad gäller roliga barn bor det ju tre lustigkurrar här på Marble Street med mig och M. Skorpan är nog kanske den roligaste av dem just nu. Jag kan iallafall inget annat än skratta åt en liten människa som är 90 cm lång och springer omkring naken med barbapappa-trosor på huvudet och vrålar att hon heter "Krusty the Clown". DET är min form av humor.


2. Vilken är din paradrätt?

Paradrätt och paradrätt... Nu måste ni förstå att när jag träffade M för knappt sex år sedan så åt jag på restaurang eller så åt jag ostmackor och smågodis framför teven hemma. Sett ur det perspektivet har jag förvandlats till en riktig gourmetkock. Jag tycker jag är jättesnajsig som kan laga paj utan recept eller steka pannkakor i två stekpannor samtidigt. Men jag fattar ju att det inte räknas som paradrätter.


3. Vem är din förebild?

Förebild, jag vet inte... Det finns många starka kvinnor jag beundrar. Madonna, Hillary Clinton, Birgitta Ohlsson, för att nämna några. Men förebilder, ich weiss nicht.

4. Vem borde börja blogga?

Magnus Uggla borde börja blogga igen.

5. Om du var tvungen att välja – din blogg eller ditt facebookkonto?

Bloggen helt klart.

6. Är du bra på att löneförhandla?

Ganska.

7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?

Kanske tio minuter om dagen.

8. Vilken film såg du senast?

"This must be the place". Inte så bra. Två av fem, skulle jag säga.

9. Du får massa pengar – vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet?

Jag tillhör den lyckliga skaran människor som varken har CSN-lån eller bolån. Man skulle därför kunna tro att jag var fri som en fågel.

10. Vad tycker du om ordet entreprenör?

Ordet är det väl inget fel på? Jag är definitivt ingen entreprenör, hade jag varit det hade jag varit ekonomiskt oberoende för länge sedan.

11. Lever du som du lär?

Egentligen. Faktiskt. Lite undantagstillstånd just nu. Men jag jobbar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar