26 april 2012

Appen

Idag förvånade jag mig själv och blev dessutom fånigt glad. Här ska ni få höra.

Av någon anledning har jag hakat upp mig på deklarationen. Jag KAN liksom inte göra den i tid. Öppnar alltid deklarationskuvertet samma kväll som den skall vara ingiven och konstaterar att jag saknar något intyg från en lägenhetsförsäljning och så ballar jag ur.  Det slutar sedan oftast med att springer med andan i halsen till skattekontoret kl 23:55.

Men så idag, 26 april, öppnade jag mitt kuvert - bara en sån sak. Och förstod att det finns en deklarationsAPP. Va? Jag bara måste älska Sverige nu. Jag lever i ett land där man kan deklarera via en app. Jag tycker det är lite crazy.

Så nu har jag appdeklarerat. Och kan för en gångs skull gå helt avslappnad in i valborgshelgen. Vilken frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar