5 april 2012

Gründonnerstag

Jag är helt fascinerad över påsken där vi så friskt blandar häxor och Jesus och harar och ägg. Vi har firat årets Skärtorsdag på allra bästa sätt, nämligen med svågern J och svägerskan M och alla deras barn. Tyvärr roade sig Lilla räkan på annan ort (kul för honom tråkigt för oss).

Om jag vore matskribent och kunde beskriva mat på ett attraktivt sätt vore det nu läge för ett kapitel  i mina matmemoarer. Besöken hos J och M inkluderar oftast galet goda måltider som får mig att fundera på att börja odla ett matlagningsintresse. Ni förstår, jag har ett ganska så stort matätningsintresse men är inte alls så intresserad av att själv tillaga den. Men iallafall. Ikväll var det en bönsalsa och en chockladtårta som fick mig att hamna i någon slags nirvana/koma. Fick dessutom knäppa upp byxorna samt lägga mig ned en stund för att hantera mitt överintag. Så kan det gå.

Glad skärtorsdag på er.

1 kommentar:

  1. Det är svårt att inte hamna i matkoma när man är på besök hos bror J och M. Låter som ni haft en glad påsk :) Kram

    SvaraRadera