21 april 2012

SPA, öden och äventyr

Har tillbringat hela dagen med mitt fina kursargäng på Yasuragi. Det var förstås helt underbart. Hade först inte tänkt hänga med för simskola och städning och jobb och fotbollsmatch och alltihopa men när både M och Lilla Räkan sa att jag nog behövde en paus bestämde jag mig för att haka på.

Faktiskt tog det mig en lång stund att varva ned, men efter en stund i en fyrtiogradig källa blev det bättre. Som vanligt avhandlade vi kriser och glädjeämnen i kulsprutetakt. Det är fantastiskt hur många ämnen vi avhandlar på bara en eftermiddag.

Vi har verkligen gått genom vått och torrt tillsammans. Ibland tänker jag att jag borde skriva en bok om oss. Men trots de fantastiska personer mina kursare är, trots alla våra spännande öden och äventyr, trots all lycka och olycka vi har varit med om är det kanske inte så jätteintressant för andra att ta del av.

Men. Snart kanske boken om de sju juristernas öden och äventyr finns i en bokhandel nära dig. Den som lever får se.

1 kommentar:

  1. Bra där! Att du åkte och tog hand om dig själv! Yasuragi är helt fantastiskt. Håll den nervarvade känslan i kroppen så länge du bara kan. Kram

    SvaraRadera