25 april 2012

Avvakta

Som ni ni säkert märkt har jag lite svårt att skriva av mig på bloggen just nu. Lite tråkigt, kan jag tycka, för bloggen brukar vara ett ganska bra forum för mig. Men just nu vet jag inte.

2012 har hittills inte alls varit så bra som jag hoppats på. Jag kan inte riktigt hantera detta faktum. Ibland känner jag mig som en bångstyrig häst och vill bara inte acceptera att jag inte har jättekul hela tiden och ibland tänker jag att jag bara ska resignera och acceptera att det är såhär just nu. Jag lyssnade på en intervju med Mark Levengood härom dagen där han sa att finnar utgår från att livet för det mesta är svårt och jobbigt men att det finns många ljusglimtar. De tänker att man får ta det onda med det goda. Mark sa också att svenskar verkar utgå från att allt ska vara toppen hela tiden och därför blir personligen förolämpade när livet bjuder på motgångar. Kanske har han rätt.

Hur som helst. I avvaktan på inspiration bjuder jag fortsatt på lite trivialiteter här. Men bare with me. Jag är snart tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar