31 juli 2012

hemma bäst

Urskönt att vara i hemmet ett par dagar.

Dagen har bjudit på en salig blandning. Morgonjogg för första gången på hundra år. Mycket nedslående. Sprang sju kilometer på 45 minuter så det känns ganska främmande att jag ska kunna springa Midnattsloppet om TVÅ VECKOR på en tid som jag kan stå för. Var sedan med alla barnen hos frisören, fast det var bara Lilla Räkan och Pluttskrutten som vågade klippa sig. Lilla Räkan blev förstås dösnygg i håret som alltid. Pluttskrutten klippte luggen och pyttelite i topparna och var så mallig över att få sitta i frisörstolen och få hårspray med glitter i håret. Mycket lyckat. Sedan grötlunch, middagsvila och maratonlek med barnens kusin Ju-Ju och maratonprat med Ju-Jus mamma (min svägerska M). Mitt i alltihopa lyckades jag också baka bröd och laga broccolipaj.

Ibland är jag superwoman.

1 kommentar:

  1. Fina du, dra inga växlar av att springa 7km på 45. På morgonen är det en mycket bra tid. Det kommer att gå hur bra som helst att springa! Och vilken dag - fick du fler timmar än oss andra? :) Kramen!

    SvaraRadera