4 juli 2012

M'eh

Igårkväll var M och jag på dejt, sista kvällen på länge utan något barn hemma, satt på en uteservering och käkade chevre chaud och drack ett glas rosé och promenerade hem och fnissade åt allt möjligt. När jag gick och la mig var på nästan löjligt gott humör.

Imorse fick jag en ingivelse och gick till blodcentralen för att lämna blod, men fick lomma därifrån igen för mitt blodvärde var för dåligt. Av någon anledning gjorde det mig lite nedstämd, jag ser mig själv som frisk och pigg och stark och har inte alls känt av att järnvärdet skulle vara lågt (brukar man inte bli aptrött av det?).

Och så längtar jag efter barnen så att jag blir alldeles darrig när jag tänker på det. Pluttskrutten och Skorpan kommer hem idag. Lilla Räkan på fredag. Snart snart snart är flocken samlad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar