30 oktober 2012

temposightseeing

Alltså. Borde kanske skriva en guidebok om hur man turistar med en tolvåring i Paris, för detta går ju strålande. OK, vi har så klart haft ett par dippar men jag är faktiskt lite förvånad över hur mysigt vi har det (med sorg och förskräckelse inser jag att tiden när Lilla räkan vill hålla mig i handen när det är rörigt i tunnelbanan eller ens vill dela hotellrum med mig snart snart snart snart är förbi. Men jag passar på, tro mig.).

Iallafall, vi har fortsatt i vårt ganska intensvia tempo. Efter ett väldigt intensivt sightseeingpass avslutade vi gårdagen på La Coupole där Lilla Räkan åt sniglar och Chateaubriand så det stänkte vitlökssås och bea över halva krogen. Idag har vi shoppat i den mån man nu kan göra det med en tolvåring, dvs. vi rev av Printemps och GAP för att sedan åka Bateaux-Mouches på Seine (jag somnade nästan, hrm).

Sista kvällen idag. Lite sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar