1 januari 2013

130101

Jaha, ja. 2013. Blodets år, påstår kollegan C. Jag hoppas mer på att 2013 äntligen må bringa världen fred och frihet.

Vi och grannarna hade en riktig pangkväll igår. Vi har firat nyår tillsammans i några år och det brukar alltid vara trevligt och bra men i år tog vi det liksom en nivå högre. Jag vet inte vad som har hänt med mig men plötsligt tycker jag alla slags fester, partyn och familjetillställningar bara är genomtrevliga. Jag brukar sällan slappna av 100 procent och bara acceptera att jag är på ett kul kalas. Men nu för tiden kan jag det, obviously. Heja, Plastmamman.

I alla fall, igår blev det hur bra som helst. Vi fixade sjysst mat och sjysst dricka till alla deltagare (från 3 till 47 år) och barnen ordnade disco i Lilla Räkans rum (se nedan). Klar höjdpunkt för kvällen var när åttåriga E lärde alla att dansa Gagnam Style. 

Det är så skönt att våra små är så stora nu att de faktiskt kan roa sig på egen hand så att de vuxna kan prata om några saker till punkt. Igår lyckades vi avhandla 2012 (rörande överens om att året varit sådär.... För grannfamiljen var 2011 fyllt av sjukdom och död, så de har ägnat 2012 åt att återhämta och samla sig. För min del har året varit sådär helt enkelt. Ett mellanår. Punkt), samt barnens skolgång, Sverigedemokraterna (rörande samstämmighet om hur mycket detta parti suger), parfymer samt också spela ett parti MIG. Ja, ni förstår. På tolvslaget lyssnade vi på Nyårsklockan, kramades, dansade till Happy New Year och kollade på raketer.

Vet förresten inte om det är bra eller dåligt men alla våra barn (3, 4 och 12 år), var vakna och pigga till kl 02:30. Jag fick någon slags städ- och diskanfall och dråsade inte i säng förrän kl 03:30. Pluttskrutten och Skorpan vaknade kl 10 och är oförskämt pigga. Lilla Räkan och M sover fortfarande.

Gott nytt år!





2 kommentarer:

  1. Underbart att läsa. Hoppas på att 2013 blir ett fantastiskt år för er alla fem. Saknar dig. Hoppas vi ses imorgon. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack rara fina! Detsamma för dig och dina nära. Tror och hoppas att vi får en stor skjuts framåt år 2013, på många sätt. Vi ses imorgon! Storkamen!

    SvaraRadera