13 januari 2013

Autobahn

À propos mitt inlägg om att 2013 inte börjat så strålande som jag hoppats - såg att jag skrev något liknande om 2012 i början av januari förra året.

Undrar varför jag varje år tror att livet ska vara en Autobahn rakt in i lycka och harmoni bara för att det varit årsskifte? Vägen dit är förstås kringelkrokig och pågår hela tiden och det vet jag ju. Men ändå. Jag tilltalas av det nya och fräscha och oskrivna blad och allt det där.

Alldeles oavsett, dagen idag har bra potential. Skridsko med Pluttskrutten och Skorpan om en stund (Pluttskrutten helladdad, Skorpan oladdad), sedan julgransplundring här hemma (kompromiss, jag ville städa bort julen 1 januari, övriga i familjen vill vänta till sportlovet, ca.) och slutligen söndagmiddag när Lilla Räkan varit på sin fotbollsträning.

Muy bien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar