19 januari 2013

Mitt hood

Jag springer väldigt sällan på bekanta bara så där. Konstigt egentligen.

Men idag har det varit riktig jackpot: på simskolan imorse träffade jag en person som jag hyrde en lägenhet av en gång för länge sedan, hon ingick i ett lite löst sammansatt tjejgäng jag hängde med för nästa tio år sedan. När vi gick därifrån kom en släkting gående med en av sin döttrar. Vi bor i samma stadsdel, men annars träffar jag aldrig på dem bara så där. Och som om inte det var nog träffade vi också en dagiskompis till Pluttskrutten och Skorpan och hennes pappa. De flyttade för ett tag sedan så glädjen var stor, särskilt hos kompisen. Sist men inte minst, på gymmet träffade jag min favvokassörska från ICA som också kände igen mig. (oklart om jag ska vara nöjd med det, visar hur mycket jag hänger på kassa ICA Supermarket).

Efter en lång arbetsvecka där jag inte träffat en kotte förutom mina kollegor känner jag mig nu som riktigt social varelse. Ser man på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar