16 januari 2013

ett spår

Jag vet att många av er inte gillar när jag skriver kryptiska inlägg, som när jag skriver att jag är ledsen (eller glad) för något särskilt men inte skriver vad. Jag förstår om det är irriterande, jag skulle också tycka att det vore jobbigt om någon jag känner uttrycker sig i mysko termer om något som verkar känsligt. Men, återigen krockar mitt behov av att skriva av mig här med mitt behov av integritet.

Iallfall. Just nu är det några tankar som snurrar runt i mitt huvud som jag inte riktigt får ordning på. Tyvärr har jag lyckats krydda det hela med en ansenlig arbetsbelastning och ett skadat ben så jag har jättesvårt att få till andningshål där jag antingen kan ägna mig åt att grubbla i lugn och ro eller att springa och tänka på ingenting. Så istället jobbar jag och äter skräp och försöker att inte fundera så mycket. Helt förödande för sinnesron och för hälsan.

Men det går åt rätt håll, tror jag. Jag har kanske ingen riktig lösning ännu, men ett spår, en väg, en riktning. Ibland räcker det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar