19 juni 2013

Blogspotkrångel och böllåtar

Alltså, det är ju både det ena och det andra som inte funkar här på blogspot. Det har inte gått att kommentera här på hur länge som helst, vilket suger eftersom det är så kul med kommentarer. Sedan verkar man inte kunna länka in filmer längre och inte heller videos från youtube osv. Morrmorrmorr.

Jag försökte lägga in en video med Ane Bruns tolkning av "Feeling good" för ett tag sedan, det gick ju åt pipan. Ska prova länka istället. Den är helt enastående bra, första gången jag hörde den Lille Skutt-grät jag. Apropos det, jag vet inte riktigt vad som pågår, jag bölar till musik som aldrig någonsin tidigare. Min självbild innefattar inte den här nykomna blödigheten, men det är bara att hänga med antar jag.

Här några vemods-/böllåtar:
Ane Bruns tolkning av "Feeling good": http://blogg.svt.se/psl/tag/ane-brun/

The Webb Sisters tolkning av "If it be your will". http://www.youtube.com/watch?v=Q1gu4YdA6tE
Så fin så fin. Har gillat sången länge, men Cohens sånger gör sig ofta bäst när någon annan än han själv sjunger dem. Utom "I'm your man", förstås, haha.

Har den senaste tiden också lyckats grina till INXS "By my side" och Nina Kinerts "In my clutch". Jämte en bunt låtar till. Kanske är jag inte klok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar