12 juni 2013

update

Bråda dagar nu. Har inte alls hunnit uppdatera här och det är ju inget tvång förstås men det är tråkigt när det inte blir så. En kort update iaf:

- Skärgårdsbröllopet var fantastiskt som jag skrev tror jag. Smashing väder och vacker ö. Jag grät så jag passerade snorvallen. Dansade natten lång.

- I förrgår kidnappades jag av DubbelAnna och fina J för ett litet firande av mig. Hur snälla vänner kan man ha undrar jag. Blev jätteglad och lite rörd, så oändligt gulligt av dem. Vi var på ABBA the museum (jättekul, gå dit!) och på flott resto. Finisar.

- Har lite för många bollar i luften. Brukar gå igång av det men känner mig lite komaartad av sommarlovslogistik, barnvaktsbokning, icke-fungerande tvättstuga, galna barn. Och så lite jobb, ja.

- Tittade på första avsnittet av "Unsere Mütter, unsere Väter" ("Krigets unga hjärtan", på SVT) igår. Helt fantstiskt bra. Alla borde se den, riktig allmänbildning + att det skildrar andra världskrigets elände från tyska ungdomars sida, vilket jag tror aldrig gjorts förut. Är dock helt nedslagen idag för att den är så bedrövligt sorglig och utan hopp.

Storkramen på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar