24 juni 2013

koma

Några timmar efter mitt förra inlägg la min telefon och därmed min uppkoppling av. I de djupa norrländska skogarna finns inte mycket till internet ska ni veta. Väldigt stressande i början men väldigt skönt efter ett tag. Inte ett mejl, inte ett telefonsamtal, inte ett Facebookinlägg, ingenting.

Som alltid blir jag helt avslappnad av några dagar i Norrlandsstugan. Och då menar jag helt. Kanske för mycket. Jag somnar hela tiden, i soffan, på gräsmattan, i bilen. Samtidigt är det otroligt skönt att bara ge efter för lugnet och skogen och havet.

Men ni kan vara lugna, jag har inte sovit hela midsommarhelgen. Jag har också dansat runt midsommarstången, varit på två släktkalas, hyvlat i mig en Västerbottenost helt själv, druckit rosé och varit på second hand-butiken i hamnen (årets fynd: docka med finklänning, filt och babylift för 80 kr och en ABBA-singel från tiden innan gruppen ens hette ABBA för 10 kr).

I förmiddags flög jag hem och har nyss landat på kontoret. Tanken är att jag ska jobba undan innan M och Lilla Räkan, Pluttskrutten och Skorpan kommer imorgon. Tyvärr känner jag mig fortfarande i koma.

Måste rycka upp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar