15 juni 2013

Oglammigt

Efter den oglammigaste fredagkvällen i världhistorien (kort sammanfattning: satt på restaurang med M och tre barn och väntade i 50 minuter på att maten skulle komma, jag var tvungen att gå innan maten kom för vi hade tvättstugan, efter att inte ha tvättat på två veckor tvättade och vek jag nio tvättar, men det finns fortfarande tvätt kvar, sedan stupande jag i säng kvart över tolv) var jag nu på morgonen tvungen att googla lite på Hollywoodstjärnor och film. Hamnade på Wikipediaartikeln om Ava Gardner, OMG, vilken kvinna! Gift med Artie Shaw och Frank Sinatra och bästis med Ernst Hemingway. Mindre glammigt att hon kände sig tvungen att göra två aborter för att filmkontrakten hade viten för graviditeter. Dessutom verkar hon har rökt ihjäl sig.

OK. Stickspår. Skorpan försöker liva upp tillvaron med guldbyxor och hårspännen och Pluttskrutten vill veta vad allting heter baklänges. Lilla Räkan är hos en kompis, hoppeligen har de skojigare där än vad tvätteldoradot är här.

Är anmäld till ett motionslopp idag. Helt osugen. Känns som jag har håll fast jag sitter stilla. Dock lockande med AfterRun (pizza och öl i löpartältet; nu gillar jag varken pizza eller öl särskilt mycket men själva grejen känns kul).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar