27 september 2013

Människor

Ok. Är väldigt trött idag. Blev inte mycket sömn inatt, kom hem 01:30 från smokingkalaset och kom i säng runt två och steg upp kl sex, ja ni fattar.

Jag var ju inte helt laddad för kalaset men det blev så klart trevligt. Dock speciellt med en så flott fest i jobbsammanhang. Jag och kollegan Mary var där i marknadsföringssyfte, de flesta andra mer för att jobbmingla.

Det är verkligen spännande att prata med och möta människor. Men jag upphör aldrig att förvånas. De flesta var förstås trevliga, pratade länge med en kock och en ung kille som verkligen lever sin dröm. De var personliga utan kladd, om ni förstår vad jag menar. Bytte också några ord med en kvinna också som tillverkar smycken, sjalar och väskor som är så snygga så man svimmar. Ska önska mig hela sortimentet i julklapp.

Men några riktiga knäppskallar stötte jag också på - en som sa att advokat var det värsta yrket han kunde tänka sig, en annan sa att mitt jobb verkade "jättetråkigt" men att hon förstod att någon måste gör det. Ytterligare en förstod inte vad vi gjorde där. Jag hajar inte riktigt varför vissa måste säga det de tänker så ofta som de gör. Mary berättade om liknande upplevelser, en person vid hennes bord frågade efter halva middagen om hon just satt sig vid bordet, en annan sa emot henne hela tiden. Priset tog ändå en kvinna vid mitt bord som var otroligt närgången, tog mig på armen stup i ett, sa mitt namn hela tiden och till slut klappade mig på håret och ryggen. Hallå! Jag borde ha puttat bort henne men det gjorde jag förstås inte. Jag antar att hon är en person som gärna är fysik eller vad kan säga, och några glas vin gjorde kanske inte saken bättre. Men en ganska konstig situation. Jag är mer van vid att folk är trevliga än att de inte är det.

Har tagit mig genom dagen i slow motion, men det har gått ok tror jag. Jag har flitiga medarbetare som styr upp, hehe. Ska ta det lugnt i helgen. Jujus femårskalas och tvättstugan. Danskurs och kanske en tur till gymmet. Nu soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar