4 september 2013

Spänd förväntan

Hela stan är i spänd förväntan över Barack Obamas besök i Stockholm idag. Blev stoppad av en polis och en journalist på vägen till jobbet. Jag är på ett lite löjligt sätt glad för att Obama ska komma till Sverige. Jag vet att anledningen att han kommer är att han ställde in sitt Rysslandsbesök och att de flesta amerikaner inte har en aning om var Sverige ligger. Men det gör inget. En sådan här dag känns det väldigt bra att leva i en demokrati med fredliga intentioner.

Spänd förväntan på jobbet också. Flera stora transaktioner lurar i vassen och alla slåss om de bästa medarbetarna. Jag är förstås signad i Bossens transaktion, men blev just av med en medarbetare i projektet som jag verkligen gillar att jobba med. Risken är att jag åker på hans arbete också. Är lite kluven faktiskt. Jag är sugen på att ta i lite, samtidigt som jag inte är jätteroad av tanken på långpass på jobbet och helgarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar