17 september 2013

Mysko

Igår fick jag en inbjudan till tyske ambassadörens 3-oktober-firande. Jag antog (förstås) att detta beror på att Bossen, Schmitten och jag hamnat på ambassadens lista över tyskspråkiga advokater i Sverige. Men så visade sig att varken Bossen eller Schmitten är bjudna. Schmitten är bjuden på valvakan på ambassaden på söndag (ingen av oss andra är det) och Bossen synes inte vara bjuden på något ambassadevent.

Nu har jag också noterat att mottagningen inte är på ambassaden utan i ambassadörens residens. Allt detta finner jag mycket mystiskt. Nu måste jag reda ut vad man har på sig på en residens-mottagning (dagtid). Och vem ska jag prata med när jag är där? Ska jag utgå från att alla (eller ingen) pratar tyska? Hur länge kan eller bör man stanna? Måste fråga min vän Diplomaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar