22 mars 2014

Kalasdagar

Igår hade M och jag barnvakt och firade Ms födelsedag. Världens bästa E var barnvakt och gjorde varma mackor och myste med barnen. M och jag var på en restaurang jag varit supersugen att testa och den var verkligen jättebra. Urbra mat, kul detaljer, sjysst och uppmärksam service som inte höjde på ögonbrynen när M bad om en extra laddning mat och när han tömde brödkorgen. Flera intressanta veggoalternativ (inte en risotto så långt ögat nådde). 

Sedan var vi och tog en drink och till sist gick vi på ytterligare ett ställe och drack thé (moget av oss och väldigt smart). Det var länge sedan vi hängde så länge tillsammans, och liksom pratade och pratade och pratade. Urhärligt.

Idag har Pluttskrutten haft sitt sexårskalas, tolv barn plus våra egna och en laddning föräldrar. Vi gjorde genidraget att inleda med korvgrillning utomhus så alla rasade av sig lite. Lilla Räkan hjälpte till med grillningen och fiskdammen och lekte med några av barnen. Hur bra som helst. Nu har vi städat undan och jag dragit mig tillbaka med kaffe och en tårtbit som barnen behagade lämna. 

Pluttskrutten är supernöjd och hennes gäster också tror jag. Nu leker hon och Skorpan med några av presenterna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar