16 mars 2014

trött

God afton,

Igårkväll var vi hos Ms morbror och moster, de är verkligen grymma! Jag tycker verkligen om dem, skulle kunna skriva massor om dem, men iallafall, de är kanon. Svågern och Svägerskan och lilla Ju-Ju var också där och kusinerna har så kul ihop och det var så bra på alla sätt.

Dristade mig till att inte sitta och spotta i glaset vid middagen som jag ofta gör numera, utan faktiskt dricka det jag kände för. Och det var ju härligt, inga excesser öht. Men.

Jag blir lite TRÖTT på mig själv för att jag har ju helt tacklat av! Jag drack två och ett halvt eller kanske tre glas vin under hela kvällen och det är tydligen tillräckligt numera för att jag inte ska vara 100 procent dagen efter. Inte för att jag varit bakis eller mått dåligt eller så idag, men ni vet, det har varit det där lilla skavet, sömnbristen, oron, vad det nu är, som gör att man blir lite mindre tålmodig och lite... ja, vad är det, vemodig/blödig/överkänslig?

Det stör mig. Det har absolut inte varit några utbrott från min sida, men jag har t.ex. blivit lite irriterad på Pluttskrutten för att hon frågar om siffror och bokstäver hela tiden (som man ju ska vara GLAD för) och så har jag blivit sådär konstigt blödig när jag suttit och planerat hennes barnkalas (nästa lördag), och tänker att det vore så sorgligt om hon inte blev nöjd med det.

Dessutom har jag lyssnat på John Legend nu på kvällen; har inte lyssnat på honom sedan jag dejtade Mr. Potato, som visade sig var rasist och HELA TIDEN anmärkte att John Legend är svart och så blev jag sur NU för att jag dejtade en sån knäppskalle DÅ. Jag förstår att jag framstår som helt bäng nu men så här har det varit.

Här kommer iaf länkar till två bra John Legend-låtar.
Made to love
All of me

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar