4 mars 2014

Varning, skryt!

Inser att jag är som alla (eller iaf de flesta) föräldrar. När något av mina barn åstadkommer något nytt tycker jag det är helt fantastiskt, även om det i ett lite större sammanhang inte är så speciellt. Jag brukar försöka avhålla mig från offentligt skryt om barnen, men nu kan jag inte låta bli.

Skorpan och Pluttskrutten har börjat skriva lite på egen hand. M och jag har inte övat med dem i någon större utsträckning utan bara svarat på frågor om bokstäver och visat hur de ser ut. Fascinerande att de ändå lyckats lista ut hur bokstäverna och ljuden hänger ihop. (Jag vill minnas att jag tyckte det var svårt att lära mig bokstäverna och att läsa osv. Men det är ju jag det. Ofta tänker jag att det är tur att barnen har en så intelligent pappa.)

Skorpan skrev och ritade "lakrits" igår och idag gjorde hon en teckning till sin vän Lioness.



Medan Pluttskrutten freebasar med "fjäril", "äta", "keps" m.m. Hon har f.ö. också beslutat att hennes förnamn ska stavas och uttalas på ett annat sätt än M och jag valt. Vad ska man säga?


Färdigskrutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar