11 mars 2014

Svåra val

Nu ikväll har jag varit på en informationsträff i en skola som Pluttskrutten och Skorpan står i kö till. Skolan är jättefin, fantastisk miljö, rektorn otroligt karismatisk och intelligent (blev nästan lite förälskad i henne). De andra föräldrarna som var där verkade överlag vettiga.

Jag älskar att möjligheten finns att välja skola men jag tycker också att det är svårt. Och som alltid finns det för- och nackdelar med alla val. Svårast är det nog för att det inte handlar om mig och min framtid utan om Pluttskruttens och Skorpans. Det går ju heller inte att veta vad man väljer, egentligen, eftersom vi inte vet vilka lärare barnen får, hur barnen utvecklas, vilka klasskamrater de får osv. Vi valde ingen särskild skola för Lilla Räkan utan han går i den kommunala skolan som ligger närmast, och det är också bra på det stora hela. Så. Omöjligt att veta vad som är bäst.

När jag har svårt att välja brukar jag tänka att jag bara kan utgå från den information jag har, och att det är meningslöst att i efterhand gräma sig över saker man inte visste. Lättare sagt än gjort faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar