29 mars 2014

Premiär

Snart premiärtur för de här godingarna.


2 kommentarer:

  1. Nya eller gamla bekaningar? Vet du om det stämmer att löparskor inte åldras som tidigare sagts? Jag vill ha nya då mina är tre år gamla medans sambon säger att jag går på myten om skors åldrande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Martina!
      Vad kul att du hittat hit! Mina knallgula dojjor är helt nya bekanskaper; jag köpte nya för att de gamla var utslitna (hål i tyget) + att de är tre år gamla. Nu är jag verkligen ingen löpningsexpert, men jag tycker din sambo har både rätt och fel... Å en sidan torkar stötdämpningen i "moderna" löparskor efter ett par år och funkar alltså inte så bra längre; å andra sidan har nog många motionslöpare en massa stötdämpning i onödan. Har du inte problem med skador osv., springer du på blandat underlag och är skorna är hyfsat fräscha så kan nog använda dem en säsong till.
      Men sedan är det ju också KUL att unna sig nya springskor kan jag tycka. Jag blir t.ex. lite glad när jag ser mina gulingar stå där i hallen, jämför med mina geggiga, utslitna gamla skor.
      Lycka till med träningen!

      Radera