13 april 2014

Landet t/o/r

Tillbaka i stan efter en sväng till Mammans landställe.

Har inte varit där på snart fyra år, av väldigt tråkiga orsaker, så det var lite speciellt/konstigt/vemodigt att vara tillbaka. Det var länge sedan jag var där och länge sedan jag var glad där, så det är som att vi måste starta om, landstället och jag. M och barnen var dock eld och lågor och tog sig an olika projekt, och rusade upp och ner i och genom husen, medan jag kände mig mer eller mindre handlingsförlamad. Vi ska snart tillbaka, då ska jag piska mig själv till att göra något vettigt (städa/rensa/kratta osv.).

Mamman är inte alls i form, men verkade glad att vi var där med henne. Det är svårt att stötta någon i kris, jag tror det enda man kan göra är att låta person vara svag och ledsen osv, men att själv försöka bete sig som vanligt. (Vilket inte är så lätt, för jag är inte heller riktigt som vanligt. Men ni fattar vad jag menar.)

Är nu på Pluttskrutten och Skorpans dansskola och ska göra en massa tråkiga saker sedan (tvätta, packa upp, packa om, laga mat, m.m., m.m.). Imorgon ska vi på ett dygns verklighetsflykt med Mamman, egentligen skulle vi ha firat hennes födelsedag men nu tror och hoppas jag att det blir mer av en mysig samvaro.

Hörde just att Skorpans danslärare spelade en av mina favoritlåtar i en grym cover. Som så ofta tycker jag att bra låtar blir ännu bättre när de tolkas om av duktiga sångerskor. Här kommer den - Tom Waits Chocolate Jesus i Beth Harts version. Love it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar