11 april 2014

vilken vecka

Vilken vecka. Anspänningar på många olika plan. Jag är å ena sidan så trött så jag skulle kunna somna ståendes samtidigt som jag känner mig helt speedad och stirrig och pratar hela tiden.

Pratade ut med Finkollegan igår, så skönt att hon står ut med att höra mina inte alltid så snygga tankar. Hon får för all del höra en och annan bra tanke från mig också, men jag tror ni förstår vad jag menar. Man ska verkligen inte alltid säga allt man tänker, men ibland behöver man ventilera lite.

Tog paus från alltihopa igår kväll och gick på en alumniträff på en gammal arbetsplats. Jag har varit på såna träffar där tidigare och har alltid tyckt att det har varit trevligt, men lite jobbigt också. Men faktiskt kändes det bara roligt igår. Lite som "här har du ditt liv" med en massa människor från förr. Några av mina gamla vapendragare var också där; har man jobbat hårt tillsammans i många år känner man ju varandra rätt bra. Så skönt.

Om allt går som det ska åker vi till landet med Mamman ikväll. Jag hoppas på lagom bra väder så vi kan ta en promenad i skogen. Sedan hoppas jag barnen vill cykla och klättra i träd och leka på vinden. Det jag mest längtar efter är att sitta i köket och stirra rakt ut genom fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar