25 april 2014

tankar och rock-n-roll-löperskan

Våren synes ha kommit för att stanna - vi har ännu inte lyckats få upp vår- och sommarprylarna ur källaren så våra stackars barn går i vinterjackor ena dagen och helt utan jacka andra dagen.

Tycker det är lite svårt att skingra tankarna, jag vet inte hur människor gör med sånt i allmänhet? Jag tror inte att jag har ett exceptionellt komplicerat liv (eller jag vet att det inte är så) men just nu är det ett par större förändringar som pågår och uppenbarligen har jag svårt att sluta tänka på dem. Men desto skönare när jag väl lyckas tänka på ingenting.

Som imorse när jag tog mig samman och sprang till jobbet (länge sedan), det var urskönt att bara tänka på var jag satte fötterna, glittret i vattnet och musiken i lurarna. Sweet.

Mötte för övrigt Tove/rock-n-roll-löperskan imorse - j*vlar vad vältränad hon är. Jag får spader. Ett år yngre än jag och har Sveriges åttonde bästa marathontid. Hon började med löpning för bara några år sedan. Fast när jag läser hennes träningsdagbok så förstår jag inte hur hon pallar. Men är full av beundran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar