3 oktober 2014

Hejdå kam. Hej foundation.

Kan meddela att det inte blev någon cool kort filmstjärnefrisyr. Jag har ungefär samma frisyr som innan jag klippte mig, fast lite kortare och med gardinlugg (jo det heter så).

Alltid spännande med nya frisörer. Den förra jag klippte mig hos sa att jag inte ska använda balsam och ha i hårolja i håret när det är fuktigt. Den här sa att balsam är ett måste (hon var typ UPPRÖRD över sin branschkollegas dåliga råd) och att jag absolut inte ska ha produkter i håret när det är blött. Sedan sa hon en mycket bra sak, nämligen att jag inte ska kamma håret i onödan ("om du vill kan du ju dra en bredtandad kam genom håret när du tvättat det"). Som ni förstår gillar jag den typen av råd väldigt mycket.

Slog också till och köpte en ny foundation idag. Ni som hänger med vet att jag spatserat runt utan foundation i över ett år nu. Men plötsligt tänkte jag att det får vara nog med galenskaperna.

Ikväll ska jag på ambassadmottagning med Bossen för att fira den tyska enhetens dag. Ska bli spännande. Är rädd att vi kommer att träffa en person som jag tror inte är på speaking terms med mig längre. Det lär bli lite ansträngt, minst sagt. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar