4 oktober 2014

Lördag med stil

Underbaaaart med lördag och luft i programmet.

Världens bästa storebror - Lilla Räkan - erbjöd Pluttskrutten och Skorpan att sova i hans säng inatt. Skorpan vågade inte riktigt men Pluttskrutten sov mycket nöjd med Lilla Räkan i hans loftsäng. Blev ett bra tillfälle för Lilla Räkan att, som han sa, "städa i sängen", för han bar ner kläder, böcker, tidningar, fotbollar och gosedjur innan läggdags. M'okej.... Skorpan sov sen i Pluttskruttens säng så jag tror alla var nöjda.

Imorse steg Lilla Räkan (och hans systrar) upp vid halv åtta och gjorde omelett till alla. Medan jag tog en springtur gick Lilla Räkan med Pluttskrutten och Skorpan till parken. Förstår ni vilken fin brorsa han är? Just nu visar han sina systrar några Eminem-videos (ehum, kanske inte helt barntillåtet men de fattar trots allt inte vad han sjunger), allt medan jag dricker kaffe i fred.

Träffade på en bekant när jag var i affären nyss som jag annars bara träffar i jobbsammanhang. "Men vad civil du är!" ropade hon när vi sågs. Alltså min klädstil när jag är ledig är under all kritik. (Den är inte vrålelegant när jag jobbar heller, men kanske lite mer städad än på helgerna.) 


Jag har verkligen svårt med fritidsgarderoben. Vad har vanliga människor på sig när de går till ICA? På bilden ser ni också en bit av gardinluggen (okammad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar