19 oktober 2014

The Civil Wars

Har upptäckt en singer/songwriter/americana/country-duo som jag trodde var ny och att jag för en gångs skulle hänger med men nu läste jag med förskräckelse att de, lagom till dess jag upptäckt dem, har splittrats. MEH!

The Civil Wars heter/hette de iallafall.

Jag har lyssnat på deras cover på Billie Jean (finns på Spotten också) säkert 100 gånger, maniskt nästan, men jag får fortfarande gåshud på "who will dance on the floor in the round". Och jag skulle nästan kunna döda någon för att kunna sjunga som sångerskan (Joy heter hon dessutom, man blir ju förbannad).

För ett par minuter sedan fick jag också tillbaka motpartens kommentarer på ett avtal Bossen och jag verkligen slitit med. Töntarna har ändrat så mycket att jag får lust att ringa upp och skälla ut dem. Att de ändrar i sak är ju inte så konsigt, men de har också ändrat saker som "clients" till "customers" och "managers in the company" till "managers of the company". Jag har lust att mejla tillbaka och fråga om de är riktigt kloka, men det ska jag förstås inte göra.

Istället ska jag lyssna på några Civil Wars-låtar och sedan dråsa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar