30 oktober 2014

Tiergarten, kaffe, kusin J, tåg till tropikerna, vattenrutsch

En lång dag går mot sitt slut.

Vaknade av mig själv på hotellet i Berlin. Lilla Räkan sov fortfarande djupt så jag tog en morgonjogg. Kanske min bästa morgonrunda någonsin. Sprang från tevetornet på Alexanderplatz, på Unter den Linden, genom Brandenburger Tor, en sväng i Tiergarten och så tillbaka. Suveränt.

Såhär fulsnyggt såg det ut där jag stretchade lite utanför vårt hotell.


Sedan köpte jag kaffe på ett kvinnocafé, väckte Grim och så tog vi en frukost med kusin J, som av en slump är i Berlin denna vecka. J hade med sig sin gulliga men lite korkade hund Minah.

Såhär såg den nyttiga delen av min frukost ut.


Sedan gav Lilla Räkan och jag oss iväg mot Tropical Island. Det ligger ute på vischan i östra Tyskland i en by som jag blev lite deppig av att se. Tropical är hursomhelst ganska knäppt, som en blandning av Teneriffa och Gröna Lund.

Vi har badat i lagunen, i havet, åkt vattenrutschbana - jag var äldst och enda kvinnan/tjejen när vi åkte den långa och branta vattenrutschen, Lilla Räkan ville inte åka om inte jag åkte, så vad gör man?, det var förstås jättekul men ganska läskigt, jag frågade t.o.m. några småkillar om råd innan jag åkte ned, haha, och så tappade nästan mina badbyxor i landningen, puh - köpt godis, ätit pommes frittes (m.m.), bastat, varit i regnskogen och också spanat in barnavdelningen och pekat ut allt vi ska göra nästa gång vi är här och har Pluttskrutten och Skorpan med oss, spelat minigolf och jag vet inte allt. 

Bästa numret på vårt hotellrum. (Min födelsedag.)



Imorgon nya äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar