19 maj 2015

Fin. Internpolitik. Crazy.

Messade lite med finkollegan igår. Det finns många tråkiga saker med att hon slutat på mitt jobb, men en av dem är att det är så många smågrejer (inser jag nu) som vi pratat om på kontoret, som liksom är för futtiga för att höras om telefon men som jag inte kan/vill prata med någon annan på kontoret om.

Jag har förstås andra kompisar på jobbet men om jag t.ex. skulle berätta för någon av dem att jag pratat med en man på telefonen som lät snygg på rösten eller försöka återge ett samtal jag haft med Bossen för dem skulle de tro att jag har blivit galen.

Igår lunchade jag med en kollega som har mycket bättre koll på internpolitiken än jag (jag har ca noll koll) och det var på ett sätt bra och på ett sätt lite deppigt. Ibland tror jag det är bättre att harva på i sin egen lilla bubbla.

Och. Så har jag fått för mig att göra en sak som är ganska crazy. Jag lovar att berätta om det blir av.

Hej då på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar