15 maj 2015

Paus. Tacksam.

Har varit ensam hemma idag.

Det händer min själ inte ofta och det har varit superskönt faktiskt. Nu ikväll kom Lilla Räkan hem, imorgon kommer Pluttskrutten och Skorpan och på måndag kommer M.

Hade förstås stora planer för den här dagen och som vanligt mäktade jag inte med allt eller ens en bråkdel, men, jag har fixat några saker (mindre än jag hoppats men lite är mer än inget, eller hur?), t.ex. har jag
- sprungit en för mina förhållanden lång runda; det gick bra att springa men jag hade nog druckit för mycket innan för jag fick först kissa bakom ett skjul i Årstaviken och sedan på bensinmacken på Norr Mälarstrand, knäppt när det blir så,
- jobbat lite i ett ärende som jag VERKLIGEN behöver komma framåt i,
- läst 30 sidor i en bok; längelängesedan jag tog mig tid till det,
- tvättat en veckotvätt, dvs. sex trättstugemaskiner, helt sanslöst mycket tvätt. Tänk den dagen barnen flyttat och tagit sin tvätt med sig och om M och jag slutar träna, då kommer det att räcka att vi tvättar en gång i månaden,
- bakat bröd och morotskakebollar (ja jag vet)

och that's it. Ska strax beställa några grejer från IKEA, se ett avsnitt av Bloodline och äta morotskakebollar.

Inte så mycket rock-n-roll idag men jag är så tacksam att jag fick den här pausen. Tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar