1 maj 2015

Valborg. Eld. Fotboll. Klippning. Baka. Slut.

Alltså alla bloggar och instakonton jag följer verkar ha tagit Valborgsledigt. Nu när jag äntligen har tid och inte bara tar mig tid så finns det nästan inget att läsa. Måste jag läsa en bok eller? (Jag skojar.)

Iaf. Familjen skingrad för helgen, jag tycker det är både skönt och inte skönt. Skönt att det är lite lugnare och lite mindre logistik men samtidigt trist för jag saknar dem som inte är med mig. Jag hänger med Pluttskrutten och Skorpan iallafall och igår, på Valborgsmässoafton, var vi med Mamman på valborgsfirandet i den förort jag växte upp i. Det var riktigt fint ordnat och Pluttskrutten och Skorpan var impade av jättebrasan på stranden. Riktigt bra kör också.

Idag har vi spelat fotboll i parken, Pluttskrutten och Skorpan har klippt sig, vi har fikat på nästbästa fiket (det bästa har stängt idag) och sedan har vi bakat ur en bakbok som Pluttskrutten fick i födelsedagspresent. Nöjd att jag faktiskt (nästan hela tiden) lät Pluttskrutten och Skorpan röra och hälla och inte la mig i hela tiden. Det viktiga är att de får baka, inte att de gör på mitt sätt. Borde vara trivialt men tydligen inte för mig. Efter allt detta, middagsfix och en sejour i tvättstugan är jag helt slut. Ser fram emot att somna i soffan med handen i godisskålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar