9 maj 2015

Flyter. Uppspelt. Samtal. Slut.

Hej hallå, jag har inte glömt bort bloggen, inte alls. Den senaste tiden har bara inte bjudit på så många bloggintressanta saker. Det rullar på. Jag älskar när livet rullar på, när vardagssysslorna och helgledigheterna avlöser varandra, M och jag synkar våra scheman och våra oerhört hjälpsamma barnvakter är friska och hemma. 

Hade en riktigt bra dag på jobbet i onsdags: Bossen och jag vann ett mål, helt fantastiskt kul. Ingen av oss trodde det, vår kund trodde inte heller det, så ni kan fatta hur glada alla blev. Jag blev helt uppspelt och Bossen var helt cool som vanligt, komiskt nästan. Och så nästan avslutade jag ett internt uppdrag som jag hållet på med i flera år, det är lite kvar, men snart snart. Har varit apstressad över det verkligen.

Igår sov alla barn borta spontant, så M och jag var helt plötsligt ensamma hemma. DET var länge sedan, vi såg ett par avsnitt på en serie och pratade en massa. Kan inte komma ihåg när vi gjorde det sist. Sådana där samtal är så viktiga. Jag tror att en relation, vilken som helst, inte bara den med ens partner, utan vänner och släktingar också, egentligen består av ett samtal som aldrig tar slut. Ibland har man långa uppehåll i samtalet pga yttre omständigheter, ibland pratar man fast inte på någon bra nivå, ofta pratar man förbi varandra. Men då och då liksom klickar det och samtalet tar vid där det slutade sist och man kommer den andra mycket närmare. Så underbart när det blir så.

Sprang en riktigt lång runda idag, urnöjd med det men är helt slut nu. Hade tänkt läsa några jobbpapper men sitter och nickar till hela tiden så det får bli lördagsgodis och somna i soffan till en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar